Ahad, 16 Februari 2014

Tangkapan ke 22: Tangkapan ke-3 KRTU

Salam..
15 February 2014, jam 8a.m.  Seperti biasa mood untuk memikat masih pada tahap memuaskan menyebabkan saya mengambil terkukur dan merbok KRTU.  Merbok KRTU yang sudah membunuh 2 ekor; menjadi pertaruhan pada hari ini. 
Sampai di laman saya menyediakan KRTU kemudian diikuti oleh burung terkukur.  Semasa memasang racik terkukur saya mendengar otai suara sederhana kasar meratus dijawab oleh KRTU.  Saya tidak pula melihat dimanakah merbok hutan tersebut kerana agak sibuk dengan terkukur.  Selesai  memasang racik saya mengundurkan kereta dan meletakkan ditempat seperti biasa.  Sedang memantau keadaan terkukur; jebak merbok sudah tertutup dan kelihatan merbok hutan melompat-lompat di jaring jebak.

 Tidak perlu tunggu lama. Mungkin terlalu otai.


Bulu tengkok di belakang mata menandakan merbok ini tidak boleh dipandang rendah.
Selamat membaca.
Sekian; terima kasih.


2 ulasan: