Sabtu, 13 Februari 2016

BB baru: Bulu Emas vs Bulu Merah

As-salam..

Rare.. itulah terpaan pertama saya. Sampai kawan bertanya banyak lagi ker senjata2 sulit saya?. Adus macam biasalah BB bukan pikat saya. Ramai lagi yang hebat2.. yang otai2 tapi mengaku baru main merbok.

Burung ini dari ilmu merbok yang saya pelajari bulunya bewarna emas. Nak tengok mana emasnya kene masa matahari pagi jatuh pada bulunya.

Kawan beritahu merah. Ntahlah.. saya masih tidak pasti kerana merah atau kuning biasanya hanya pada dada. Bukan pada bulu lipas. Mungkin melambak burung macam nie di luar sana. Saya ajer yang jahil maklumlah tangkapan belum cecah 1000 ekor jadi saiz sample kecik lagi.

Sekadar berkongsi dengan rakan2..


 Subjek di dalam kajian saya. Bulu plak 100% superb.

Sekian, terima kasih.

Sam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan