Rabu, 20 Ogos 2014

Tangkapan ke-29: pikat sisek 41 memanggil dekat Satu jam

As-salam

Selamat Hari Raya Aidilfitri buat pengunjung blog.

Lama berehat kerana mengalami appendicitis.

Jadi untuk bersenam saya mengambil keputusan untuk bermain merbok. Hasilnya adalah seperti berikut:-

Komen kawan: Mr Gan from Muar

tngk dr luar sora cam kasar b atau b+.drk boleh tahan,xpi brg ni liar payah jinak..teka jer

Sudah lama saya berniat untuk memikat merbok dengan menyangkut jebak di paras lutut. Akhirnya niat saya tercapai juga.  Saya menyangkut merbok paras lutut disebabkan tiada pokok yang sesuai untuk menggunakan kantau.

Burung target hari ini burung merbok suara kasar.  Hampir sejam pikat meratus berlawan suara. Merbok idaman hanya mundar mandir atas tanah sesekali melambung ke arah pokok atas bukit.

Akhirnya kedengaran derak tandan kasar dari otai diikuti oleh pikat.   Mmmm otai berada  dibalik rumpun.  Akhirnya otai melambung menyebabkan jebak bergoyang kuat.

Burung hutan mengelupur kuat, menunjukkan burung agak liar. Bagaimapun selepas disangkar bulat persepsi saya berubah.. tak liar sangat pun.

Sekian, terima kasih.

sam

2 ulasan: